19. aprīlis, 2024, Piektdiena

Vēsma, Fanija

skatīties video
Jaunākais video no youtube.com

Pieredzes apmaiņas brauciens "Green Railways"

07.07.2017 11:22

Sadarbības partneru pieredzes apmaiņas brauciens uz Vāciju, Beļģiju un Luksemburgu. 4.-6. jūnijs Interreg Est-Lat projekta ‘Green Railways’ ietvaros. Projekta vadošais partneris „Vidzemes Tūrisma Asociācija” kopā ar 25 Vidzemes un Dienvidigaunijas pašvaldībām no 4. – 6. jūnijam devās pieredzes apmaiņas braucienā uz Vāciju, Beļģiju un Luksemburgu, lai iepazītos ar konkrēto valstu pieredzi „Zaļā dzelzceļa” izveidē, to funkcionalitātē un pārvestu šo pieredzi uz Latviju, kur to sekmīgi izmantotu videi draudzīgā tūrisma maršruta izstrādē projekta īstenošanā.

Par apsekojumu vietu tika izvēlēta „Vennbahn” teritorija, kas ved gar trīs minēto valstu robežām. „Vennbahn”, līdzīgi kā Latvijas gadījumā, ir kādreizējā dzelzceļa līnija, kura savienoja Āhenes pilsētu (Aachen, Vācija) ar Troisvierges pilsētu Luksemburgā. Kopējais maršruta arums – 125 km, no kuriem 3 dienu laikā sadarbības partneri veica aptuveni 75km.

„Vennbahn „ tiek uzskatīts par „Zaļo Ceļu” aizsācēju un pamatoti tika izvēlēts kā pieredzes brauciena galamērķis. 3 dienu laikā brauciena dalībnieki devās izbraucienos ar elektroriteņiem jeb „e-bike”, lai praktiski izvērtētu „Vehnnbahn” infrastruktūru, sarežģītāku un dažādu ceļa segumu posmu infrastruktūras risinājumus. Salacgrīvas novada gadījumā īpaši nozīmīga ir tiltu atjaunošana, tāpēc tam uzmanība tika pievērsta jo īpaši. Nozīmīga „Zaļā dzelzceļa” īstenošanas daļa ir marķējums, norādes, informatīvais materiāls, ar kuru apmeklētājs iepazīstas klātienē – ceļa posmu attēlojums kartē, informācija, kas vēsta ne tikai par maršruta tehniskajiem datiem, bet arī par konkrētās vietas īpašo nozīmi, pieejamiem blakus pakalpojumiem.

Viena no galvenajām pamatidejām infrastruktūras izveidē un attīstīšanā, ir arī uzņēmējdarbības infrastruktūras attīstība – atsevišķos posmos, kur plānots izveidot maršrutu, ir paredzēti arī papildus pakalpojumi, piemēram, Railbike (konstrukcija un četriem riteņiem, ar kuru var pārvietoties pa dzelzceļa sliedēm, kur tās vēl šobrīd ir saglabātas). Šādu pakalpojumu iemēģinājām arī klātienē – izvērtējot tehniskos risinājumus. Tāpat viens no papildus pakalpojumiem, ko piedāvā maršruta apmeklētājiem, ir tradicionālo beļģu vafeļu baudīšana „Zaļā dzelzceļa” idejai atbilstošā kafejnīcā – senā vilciena vagonā, kas pārtapis par populāru vietu, kur piestāj velobraucēji.

Brauciena laikā sadarbības partneri tikās ar Dany Heck, kuru var dēvēt par „Zaļo Ceļu” pamatlicēju. Tikšanās laikā raisījās diskusijas par „Vennbahn” izveidošanu. Jo īpaši svarīgi bija uzklausīt ieteikumus un secinājumus, kas saistīti ar izaicinošākajiem procesiem projekta realizēšanā.

Pieredzes apmaiņas brauciens tika organizēts Igaunijas – Latvijas projekta "Green Railway" ietvaros, kas paredz bijušo dzelzceļa līniju infrastruktūras revitalizāciju Vidzemē un Dienvidigaunijā. Projekta ietvaros paredzēts izveidojot aptuveni 750 km garu kopīgu maršrutu, kas būs pieejams velobraucējiem un kājāmgājējiem.

Projekta kopējais budžets ir 1 174 938 EUR, no kuriem 85% līdzfinansē Eiropas Savienība. Projekts norisināsies no 01.03.2017-30.04.2019.

Interreg-Estonia-Latvia.jpg

1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930