08. oktobris, 2024, Otrdiena

Aina, Anete, Dženeta

skatīties video
Jaunākais video no youtube.com

Salacgrīvā izveidota Rail Baltica trases izpētes konsultatīvā darba grupa

23.04.2015 11:52

Salacgrīvas novada pašvaldība kopā ar vietējiem iedzīvotājiem sadarbībai ar Rail Baltica trases plānotājiem izveidojusi konsultatīvo darba grupu. Noteikti trīs svarīgākie darba uzdevumi: kompensāciju jautājums, optimālākā trases varianta izvēle un jautājums par Salacgrīvas stacijas izveidi.

Neils Balgalis, RB Latvija telpiskās plānošanas eksperts:

„Salacgrīvas novadam Rail Baltica trases plānotāji ir piedāvājuši divus jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa trases variantus. Šobrīd iedzīvotāju vidū nav vienprātības, ir dažādas intereses un ir dažādi viedokļi par trases iespējamo novietojumu. 21. aprīlī uz kopsapulci un tikšanos ar trases plānotājiem pašvaldībā bija ieradušies aptuveni 60 iedzīvotāju, un tika izveidota darba grupa, kas līdzdarbosies trases plānošanas laikā. Tika arī noteikti iedzīvotājiem svarīgākie jautājumi.”

Jānis Cīrulis:, Salacgrīvas domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos:

„Iniciatīva par darba grupas veidošanu ir nākusi no iedzīvotāju puses. Mums ir ļoti svarīgi līdzdarboties šī projekta izstrādē un panākt mums labāko risinājumu. Ir jāstrādā pie tā, lai mēs - pašvaldība un iedzīvotāji būtu ieguvēji, ne zaudētāji. Šo dzelzceļa līniju mēs būvējam sev - ne igauņiem vai lietuviešiem. Šobrīd tas ir kā apgrūtinājums, bet ir jāskatās nākotnē.”

Salacgrīvas pašvaldības un iedzīvotāju darba grupā darbosies aptuveni 20 cilvēku, par tās koordinatoru tika izvirzīta aktīva vietējā iedzīvotāja Vīva Ieviņa, no pašvaldības puses darbu vadīs domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Jānis Cīrulis. Darba grupa kā galvenos jautājumus izvirzījusi darbu ar kompensāciju jautājumiem tiem nekustamo īpašumu īpašniekiem, kurus nākotnē skars vai ietekmēs Rail Baltica trase, optimālākā trases varianta izvēle, jo šobrīd iedzīvotāju vidū nav vienprātības par to, kurš no abiem variantiem būtu optimālākais, tāpat aktuāls ir jautājums par Salacgrīvas stacijas izveidi. Par kopā ar trases plānotājiem paveikto regulāri tiks informēti arī pārējie novada iedzīvotāji. Trases plānotāji - RB Latvija - apņēmušies interesentus nodrošināt ar visu nepieciešamo informāciju, t.sk. ar karšu materiāliem, kā arī regulāri piedalīties sanāksmēs. Nākamā tikšanās plānota jau 28. aprīlī.

Šī ir jau otrā pašvaldības un iedzīvotāju kopīgi izveidotā darba grupa, lai līdzdarbotos Rail Baltica trases plānošanas laikā. Jau ziņots, ka 11. aprīlī Bauskas novadā tika izveidota pašvaldības un iedzīvotāju kopīgā darba grupa Rail Baltica trases plānojuma apspriešanai un izvērtēšanai šajā novadā, kura piedalīsies sēdēs, kas saistītas ar Rail Baltica projekta tehniskās izpētes procesu, ietekmes uz vidi novērtējumu, lokālplānojumu izstrādi pašvaldības teritorijai, sniedzot viedokli pašvaldības deputātiem un gatavojot priekšlikumus atbildīgām institūcijām. Arī Savukārt Daugmalē izveidojusies interesentu grupa, kas sadarbojas ar pētniekiem, spriežot par optimālāko Daugavas šķērsojumu. Tur tikšanās plānota nākamajā nedēļā.

„Vēlreiz varu apliecināt, ka atbalstām šādu darba grupu veidošanos, jo tādējādi iedzīvotāji tieši līdzdarbojas plānoto trašu izpētē un pārliecinās, kā tiek ievērotas pušu intereses, lai Latvijas interesēm izvēlētos visatbilstošāko un vislielāko labumu sniedzošo trases variantu. Ir saprotams, ka iedzīvotāju vidū, kurus varētu skart trase, ir satraukums, jo šobrīd turpinām pētīt un nav lēmuma, kur tieši atradīsies 40 - 60 m platais dzelzceļa sliežu koridors. Tāpēc līdzdarbošanās turpmākā izpētes procesā, kura rezultātā tiks noteikta precīza trases atrašanās vieta, dos konkrētākas atbildes kā plānojums veidojas, mazinot iedzīvotāju satraukumu. Jāuzsver, ka esam uzrunājuši sabiedrību piecus gadus pirms Rail Baltica būvniecības sākuma: tas ir pietiekams laiks viedokļu, priekšlikumu izteikšanai un uzklausīšanai, kā arī izsvērtu lēmumu pieņemšanai. Esošā lielā aktivitāte liecina par Latvijas sabiedrības pilsonisko briedumu un izpratni, ko nozīmē sadarbība, veidojot nozīmīgas transporta būves, kuras kalpos mums un nākamajām paaudzēm,” skaidro Neils Balgalis.

Jau informēts, ka februārī un martā 15 Latvijas pašvaldībās, kuras nākotnē skars Rail Baltica trase, notika sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmes, un iedzīvotāji un pašvaldības tika aicināti izteikt savus priekšlikumus, lai tos vērtētu ietekmes uz vidi novērtējuma gaitā un izpētes darba rezultātā noteiktu optimālo trases novietojuma variantu.
Rail Baltica trase 265 kilometru garumā stiepjas cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Bauskas novadu, Olaines, Mārupes un Rīgas pilsētas pašvaldību teritoriju.
Kopš pagājušā gada norit projekta Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums, kuru veic pilnsabiedrība RB Latvija. Līdz šā gada rudenim turpinās projekta izpētes darbi: lokālplānojumu izstrāde pašvaldībās, tiks veidoti tehniskie risinājumi (pārvadi, divlīmeņu autoceļu un „veco” sliežu ceļu šķērsojumi, zvēru pārejas, energoapgādes risinājumi u.c.) un veikts ietekmes uz vidi novērtējums (IVN), lai septembrī – oktobrī kopā ar IVN ziņojumu sabiedrībai parādītu lokālplānojumu projektus un tos apspriestu tajās pašvaldībās, kuras skar Rail Baltica trase.

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu - Rīgu - Kauņu - Varšavu – Berlīni (un tālākā nākotnē pagarinot maršrutu līdz Venēcijai).

papildus informācija:
Rita Voronkova, sabiedrisko attiecību speciāliste
e-pasts: rita.voronkova@inbox.lv
mob.tel.: 29264403

 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031