18. augusts, 2019, Svētdiena

Liene, Helēna, Elena, Ellena, Liena

skatīties video
Jaunākais video no youtube.com

Izbūvēta operatīvā transporta nobrauktuve

07.09.2018 10:48

Izbūvēta operatīvā transporta nobrauktuve

4.septembrī Salacgrīvas novada domes pārstāvji – priekšsēdētājs Dagnis Straubergs, izpilddirektors Andris Zunde un izpilddirektora palīgs tehniskajos jautājumos Jānis Blūmiņš pieņēma SIA “Dakstiņa jumti” veiktos operatīvā transporta nobrauktuves izbūves būvdarbus stāvlaukumā pie jūras, pretī kafejnīcai “Karle”.

Nobrauktuve līdz jūrai izbūvēta, lai nodrošinātu operatīvā transporta piekļuvi jūrai ar glābšanas aprīkojumu un savlaicīgu glābšanas darbu uzsākšanu katastrofu gadījumos.

Apskatot izbūvēto nobrauktuvi, pašvaldības speciālisti secina, ir tapis pamatīgs ceļš līdz jūrai, kuru droši varēs izmantot ugunsdzēsības un glābšanas dienesta transports. Nobrauktuve izveidota no rūpnieciski ražotām betona plāksnēm ar stiegrojumu, katra no tām ir 17 centimetrus bieza un sver 2,3 tonnas, tās savstarpēji ir saāķētas, lai izskalošanas gadījumā neaizietu katra uz savu pusi. Plākšņu malās izveidoti akmeņu stiprinājumi. Gājēji šo ceļu varēs izmantot nokļūšanai līdz jūrai un pastaigai.

Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs stāsta “šī vieta nobrauktuves izveidei izvēlēta kā vidusceļš, kur, atbraucot ar ugunsdzēsības un glābšanas dienesta smago tehniku, nolaist ūdenī glābšanas laivu, lai dotos palīgā. Tas ir ātrāk, nekā atkļūt līdz šejienei pa ūdens ceļu.”

SIA “Dakstiņa jumti” vadītājs Andrejs Babrāns uzsver, ka šāda veida nobrauktuvi viņa firma būvē pirmo reizi “šī ir unikāla būve, jo jūrmalā līdz šim nekas tāds nav būvēts. Cik zināms, tad Latvijā pavisam būs trīs šādas nobrauktuves. Strādāt bija grūti un interesanti, cilvēku kustība liela. Ja kādā objektā sākām darbus nedaudz ātrāk, tad šeit nē, kamēr nebija visi saskaņojumi nekas nenotika. To saņemšana prasīja mēnesi, reālus būvdarbus veicām trīs nedēļās. Laiks mūs lutināja, varējām strādāt. Redzēs kas notiks pēc pirmajām jūras vētrām, bet plāksnes ir pamatīgas, aiznest nevarēs, akmeņi plākšņu malās augšpusē ir kā atbalsta siena, tuvāk jūrai sargās nobrauktuvi no jūras skalošanas.”

Izpilddirektora palīgs tehniskajos jautājumos Jānis Blūmiņš ir pārliecināts, ka šī ir nobrauktuvei īstā vieta “uzsākot projektu bija grūtības pārliecināt Latvijas valsts ceļu pārstāvjus par vietas izvēli. Mūsu skatījumā šī ir labākā vieta, jo te iet gājēji un varēs piebraukt glābšanas dienests”.

Nobrauktuve izbūvēta īstenojot projektu ”Drošība piekrastē un jūras teritorijā Latvijā un Igaunijā”, kas tiek īstenots ar Interreg Igaunijas – Latvijas programmas atbalstu un tā kopējais finansējums sastāda 547 815, 20 EUR, no kuriem ERAF līdzfinansējums ir 465 642,92 EUR. Nobrauktuves izbūves izmaksas ir 46 453 euro, no kuriem 30 000 ir Eiropas Savienības finansējums.

Projektā iesaistīti: Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD), Igaunijas glābšanas pārvalde (IGP), Igaunijas mazo ostu attīstības centrs, Rojas, Engures, Ventspils un Salacgrīvas pašvaldības.

Projekta Drošība piekrastē un jūras teritorijā Latvijā un Igaunijā / Safe Sea mērķis ir uzlabot vides drošību jūras un piekrastes ūdeņos Rīgas jūras līča un Irbes šauruma teritorijās, stiprinot Latvijas un Igaunijas glābšanas dienestu un infrastruktūras pārvaldītāju (mazo ostu, pašvaldību) sadarbību un kapacitāti.

Augstākminētā informācija atspoguļo autora viedokli un Igaunijas-Latvijas programmas vadošā iestāde neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu

logo-for-interregistais.jpg

Ilga Tiesnese