20. aprīlis, 2024, Sestdiena

Mirta, Ziedīte

skatīties video
Jaunākais video no youtube.com

"Via Baltica" posma Svētciems - Salacgrīva rekonstrukcija iekavējas

30.09.2014 05:46

Jau pagājušopirmdien ceļu būves firma Binders bija plānojusi sākt Via Baltica rekonstrukciju posmā no Svētciema līdz Salacgrīvai. Tam trūka tikai būvatļaujas, kas būtu reģistrēta Salacgrīvas novada būvvaldē. Tā atteicās būvatļauju reģistrēt, pagājušās nedēļas nogalē par to informējot būvnieku.

Celu-remonts-latviesu-1.jpg

Salacgrīvas būvvaldes vadītāja Ineta Cīrule skaidro, ka šādas rīcības iemesls ir tas, ka būvvalde nav saņēmusi tehnisko projektu. - Likumdevējs būvvaldei ir devis tiesības pārraudzīt būvniecību savā teritorijā. Bet kā to varam izdarīt, ja nezinām, kas ir projektā? - viņa vaicā. Bez tam gan pašvaldībai kā tehnisko noteikumu izsniedzējai, gan būvvaldei tehniskais projekts jāsaskaņo. Tādējādi tiek aizsargātas vietējās pašvaldības un cilvēku intereses. Būvvaldes vadītāja stāsta, ka ir gadījumi, kad projektā iedzīvotāju intereses tiek ignorētas. Piemēram, nav paredzēts izbūvēt pieslēgumu uz ceļmalā esošu īpašumu. Bet kā lai cilvēks tiek pāri grāvim? Skaidrs, ka šādos gadījumos iedzīvotāji ar pretenzijām vispirms vēršas vietējā pašvaldībā.

I. Cīrule pamanījusi atzīmi uz būvatļaujas, kas liecina - VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) tehnisko projektu apstiprinājusi jau janvāra nogalē. Kāpēc to jo­projām nav redzējuši Salacgrīvas novada domē, atliek tikai minēt. Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs spriež - iemesls varētu būt tas, ka pašvaldība uzstāja, lai šajos 6 km tiktu atrisināts jautājums par gājēju un velosipēdistu drošību, t.i., izbūvētu ietvi. Svētciemieši ceļu uz Salacgrīvu nereti mēro kājām vai ar velosipēdu. Bet tas nav droši, jo fūru skaits uz Via Baltica pieaug. Sākumsarunas pašvaldībā ar LVC pārstāvjiem bijušas draudzīgas, tomēr celiņu būvēt viņi nepiekrita. Būvnieks teic, ka tehniskajā projektā ir iezīmēta perspektīvā veloceliņa vieta, pati tā būve gan nav paredzēta.

LVC Limbažu nodaļas vadītājs Viesturs Štrāls, kurš izsniedza būvatļauju, par tehnisko projektu teikt neko nezināja. Projekta saskaņošana nav viņa kompetence. LVC tehniskās komisijas sekretārs Kaspars Mičs neatbildēja uz jautājumu, kā LVC varēja akceptēt tehnisko projektu bez salacgrīviešu saskaņojuma, kā varēja rīkot iepirkumu un izvēlēties būvnieku. Iestādē ir tāda kārtība, ka atbildes dod Komunikācijas daļa.

D. Straubergs uzskata - tas nav normāli, ka LVC nerēķinās ar pašvaldību, jo abu mērķis ir iegūt labāku rezultātu cilvēkiem. Diemžēl šajā gadījumā cieš būvnieki, jo viņi nevar laikus sākt plānotos darbus. Salacgrīvas novada domē teic, ka pašvaldība ir ieinteresēta ceļa kvalitātes uzlabošanā un jau gana ilgi gaidīts, kad turpināsies Via Baltica rekonstrukcija. Tika solīts, ka vakar (t.i., 29.IX) Salac­grīvas novada dome beidzot saņems tehnisko projektu un uzzinās, ko tad plānots darīt tās teritorijā (tehniskais projekts tiešām saņemts). Tad arī tiks lemts par tā saskaņošanu un būvatļaujas reģistrēšanu. Salacgrīvas novada priekšsēdētājs domu par nepieciešamību izbūvēt veloceliņu posmā Svētciems - Salacgrīva tomēr nav atmetis. Viņš saprot, ka, neparakstot tehnisko projektu, pie veloceliņa šobrīd tāpat netiks. Šo vajadzību viņš fiksēšot kā piezīmi pie saskaņojuma. Kaut nedaudz priekšsēdētāja sirdi silda apsolījums, ka nākamgad notiks projektēšana un 2016. gadā sekos aptuveni 1,4 km gara veloceliņa izbūve, kas turpināsies Kuivižos uz Ainažu pusi. 

Regīna TAMANE

1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930